شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
در ایران با نزدیک شدن به روزهای تعطیلات سال نو، تعداد پروازهای خارجی و داخلی افزایش می یابد. در نتیجه بیمه ها رقابت تنگاتنگی در میان آنها به وجود می آید. بیمه ملت یکی از شرکت هایی است که در این ایام برای دریافت کنندگان بیمه نامه های مسافرتی خدمات ویژه ای در نظر گرفته است. 
کد خبر: ۶۷۱۴۰

تیتر20 - بیمه مسافرتی، بازاری نسبتا جدید در اقتصاد بیمه محسوب می شود؛ گرچه در ایران هنوز بین مسافران داخلی و مسافرانی که مقاصد خارج از کشور را انتخاب می کنند، جا نیفتاده است اما در سطح جهان، اندازه بازار بیمه های سفر در سال 2022 به بیش از 20 میلیارد دلار می رسید. با توجه به حجم 6 تریلیون دلاری کل بازار بیمه، حدود 0.3 درصد از این بازار، مختص خرید بیمه نامه های سفر است. گرچه این رقم کمی است اما نسبت به سال 2021 که به 17 میلیارد دلار می رسید، شاهد رشد بازار هستیم. 


بیشترین فروش بیمه های مسافرتی در سطح جهان مربوط به سفرهای تجاری و پس از آن سفرهای خانوادگی است. در مجموع نرخ رشد بیمه های مسافرتی از سال 2022 تا 2030 حدود 15.4 درصد برآورد می شود. در نتیجه حجم این بازار به 63.9 میلیارد دلار در سال 2030 می رسد که رشد نسبتا مطلوبی محسوب می شود؛ به ویژه که تجار و خانواده ها حاضر هستند که در سفرهای داخلی و خارجی برای داشتن پوشش حمایتی (درمان، مشاوره حقوقی و... ) هزینه کنند. 


بیمه های مسافرتی در ایران 
بیمه مسافرت در ایران در قالب سفرهای خارجی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. در سفرهای داخلی (غیر تور) بازار خاصی در این بخش وجود ندارد؛ چرا که مسافران انگیزه ای برای بیمه کردن خود در سفرهای کوتاه مدت ندارند. در همین حال تعداد سفرها هم به شدت کاهش پیدا کرده است.

 
در مجموع سفرهای خارجی به دلیل بعد مسافت، ریسک پروازهای طولانی، اتفاقات تروریستی، هزینه بالای درمان در کشور خارجی بدون داشتن بیمه، ریسک گم شدن چمدان ها و مدارک، تاخیر در حرکت هواپیما و کمک های حقوقی برای بیمه ها جذاب تر هستند؛ به ویژه اینکه خود بیمه ها این خدمات را از شرکت های کمک رسان می خرند و  در اسرع وقت به مسافرانی که بیمه نامه های آنها را خریده اند، ارائه می کنند. 


خدمات مسافرتی بیمه ملت 
در ایران با نزدیک شدن به روزهای تعطیلات سال نو، تعداد پروازهای خارجی و داخلی افزایش می یابد. در نتیجه بیمه ها برای ارائه خدمات خود مشتاق به فروش بیمه نامه هستند. در نتیجه رقابت تنگاتنگی در میان آنها وجود دارد. بیمه ملت خدمات سفرهای خارجی را از طریق 3 شرکت کمک رسان بین المللیIAG(international assistance group) ، Swiss Assist و Remed عرضه می کند. در این قالب، خدماتی چون جبران هزینه های درمانی در بیمارستان،جراحی،هزینه های دارویی که جنبه درمانی و ناشی از حادثه مشمول بیمه باشد و همچنین سایر خدمات از جمله هزینه فوریت های دندانپزشکی،بازگرداندن جسد متوفی ، پرداخت هزینه های صدور المثنی گم شدن گذرنامه،گواهینامه رانندگی و شناسنامه در خارج از کشور، جبران خسارت گم شدن بار و تاخیر هواپیما وسایر موارد دیگررا ارائه می‌کنند.


خدمات سفرهای خارجی 
بیمه مسافرتی ملت تا سقف 50 هزار یورو، هزینه های درمانی (پزشکی و بستری) بیمه شدگان خود را پوشش می دهد اما مزیت بیمه نامه ملت، ارزان بودن آن نسبت به سایر شرکت هاست.


مبلغ نهایی حق بیمه در بیمه ملت به سن افراد، تعداد مسافران، محل سفر و عوامل دیگر بستگی دارد. 

پوشش سفرهای داخلی 
مزیت کم هزینه بودن بیمه نامه ملت، تنها مربوط به سفرهای خارجی آن نمی شود. در زمینه سفرهای داخلی هم که در قالب بیمه سفر دست جمعی آژانس های مسافرتی (تور) ارائه می شود،مسافران و گردشگران  در قالب بیمه های حوادث با پوشش های فوت،نقص عضو و همچنین هزینه های پزشکی و درمانی ناشی از حادثه، می توانند با کمترین میزان حق بیمه تحت پوشش قرار بگیرند
 
 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز